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NB-IRDT
Version française

Introducing Gentle Persuasiveness Approaches (GPA) in Dementia Care to Informal and Formal Caregivers in the Community Setting

Status: Completed
Category(s): Increasing Independence, Quality of Life, and Promoting Healthy Lifestyles
Lead organization: Alzheimer Society of New Brunswick
Principal investigator(s): Chandra MacBean
Co-investigator(s): Daniel Jardine

About the project

We often advocated for the specialized training and skills required to care for a person living with dementia. Still, it is common to hear from family caregivers of people living with dementia that they also lacked this training. Our training aimed to help eliminate this gap. Dementia was often associated with challenging behaviours that could be stressful for family and friend caregivers. We offered a dementia care training called Gentle Persuasive Approaches (GPA) Community to family caregivers of people with dementia. Their feedback helped us improve this training for future learners.

Conclusions and Lessons Learned

  • Informal caregivers gained confidence in supporting PLWD through GPA Community training.
  • Caregivers felt supported by the community of participants who shared their experience of caring for people living with dementia.
  • After the study period, staff members from two home support agencies were trained as GPA Community certified coaches, which will allow for future program delivery.

Recommendations

  • Offer in-person training for informal caregivers to help reduce loneliness through community support and enable hands-on skills practice.
  • Create opportunities for informal caregivers to maintain their community of support after the training ends.
  • Feedback gathered in focus groups was used to make recommendations to AGE Inc., the organization that designed the GPA Community training, so the program can be adapted for informal caregivers.

To learn more read the complete project findings 

Knowledge Transfer

 

More information: Gentle Persuasive Approaches Community | Alzheimer Society of New Brunswick


Approches douces et persuasives pour les soins des troubles neurocognitifs

État du projet: Terminé
Catégorie: Augmentation de l’autonomie et de la qualité et promotion de modes de vie sains
Organisation responsable : Société Alzheimer du Nouveau-Brunswick
Chercheuse principale(s) : Chandra MacBean
Co-chercheur :  Daniel Jardine

Lisez les résultats du projet

À propos du projet

Le problème

Nous plaidons souvent pour une formation spécialisée et de renforcement des compétences requises pour prendre soin d'une personne atteinte de la démence, mais les proches aidants de personnes atteintes de la démence nous ont fait comprendre qu’eux aussi étaient en manque de cette formation. Notre formation vise donc à aider à combler cet écart.

L’importance

Les troubles neurocognitifs sont souvent associés à des comportements complexes qui peuvent être stressants pour les proches aidants et les aidants familiaux.

Qu’est-ce qui rend ce projet différent?

Nous offrons une formation sur les soins nécessaires en cas de trouble neurocognitif, intitulée Approches douces et persuasives en milieu communautaire, à l’intention des aidants familiaux des personnes vivant avec un trouble neurocognitif. Leur rétroaction nous aidera à améliorer cette formation pour les futurs apprenants.

Effets prévus

En offrant les ADP en milieu communautaire, nous prévoyons une augmentation de la confiance dans la réponse des aidants aux comportements associés aux troubles neurocognitifs. Nous prévoyons que les personnes ayant un trouble neurocognitif pourront demeurer plus longtemps en sécurité chez elles, avec moins de visites imprévues aux urgences.

Nous nous attendons à ce que cette formation s’étende à toute la province pour que les personnes vivant avec un trouble neurocognitif puissent bénéficier de meilleurs soins.

Pour plus d’information : Approches douces et persuasives en milieu communautaire | Société Alzheimer du Nouveau-Brunswick